"מוכנים לפשרה, אם ביהמ"ש לא יתערב בסטטוס קוו"

איתי גדסי No Comments on "מוכנים לפשרה, אם ביהמ"ש לא יתערב בסטטוס קוו"

מעט הסברה בתוך ים של בלבול: פינדרוס, נפגש היום (רביעי) בכנסת עם משלחת של עשרות בכירים מהפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וענב לשאלותיהם על הרפורמה. "החרדים מוכנים לפשרה, בתנאי שביהמ"ש לא יתערב בנושאים פוליטיים או בסטטוס קוו"

ח"כ יצחק פינדרוס צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, נפגש היום (רביעי) בכנסת עם משלחת של עשרות בכירים מהפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, שהגיעו לישראל ל-30 שעות בלבד, לסדרת פגישות עם בכירים מהממשלה ומהאופוזיציה, בשל "הדאגה הרבה" מהרפורמה המשפטית.

ח"כ פינדרוס אמר, "גם אני מוטרד מאחדות העם היהודי ומזכויות אדם". בהמשך פרס את הרציונל שמאחורי הרפורמה המשפטית והסביר מדוע היא לא תפגע בזהותה הדמוקרטית של ישראל. יו"ר סיעת יהדות התורה הדגיש כי הוא מעוניין במתווה פשרה בהסכמה רחבה, גם אם הדבר יפגע בכמה עקרונות של הקואליציה, מאשר במתווה שיוסכם רק על הקואליציה, וכי הוא אישית מעורב בכמה ניסיונות פשרה. פינדרוס הדגיש, כי הסיעות החרדיות מוכנות למתווה פשרה, רק "בתנאי שהוא יקבע שביהמ"ש לא מתערב בנושאים פוליטיים – קרי, מי ראש הממשלה ומי שר הבריאות, ובתנאי שביהמ"ש לא ישנה ויפגע בסטטוס קוו".

לדבריו, "אנחנו לא מאמינים בהשפעת יהדות באמצעות חקיקה, אבל מה נעשה שביהמ"ש לא מותיר לנו ברירה?! אנחנו רק רוצים לשמור על הקיים וביהמ"ש פוסל פעם אחר פעם הסדרים פוליטיים שאפשרו את קיום הסטטוס קוו במדינה. קחו למשל את חוק החמץ. ביהמ"ש קבע שלמנהל בית חולים פרטי אסור לפרסם מודעות על הכנסת חמץ לבית החולים, ואנו נאלצים להעביר חוק שלמנהל בית חולים מעיני הישועה או לניאדו בנתניה יהיה את הסמכות לקבוע הסדרי כשרות בתוך בית החולים ולהסמיך עובד שיידע את הציבור בדבר ההסדרים".

חברי הפדרציות שאלו, מדוע לא לעצור את הליך החקיקה להידברות עם מתנגדי הרפורמה? ח"כ פינדרוס השיב: "הליך חקיקה מטבעו מתנהל בוועדות הכנסת. הצעת החוק עולה וחברי הכנסת מעירים מה מקובל עליהם ומה לא. האופוזיציה לצערי לא מנהלת כל דיון בוועדות. למרות זאת, אין לנו בעיה בהפסקת חקיקה, בתנאי שהמערכת המשפטית תעצור את כל המהלכים נגד הציבור החרדי. רק ברגעים אלו יש כמה עתירות פתוחות בביהמ"ש, חוק הגיוס, מתווה הכותל, נבצרות ראש הממשלה ועוד. כשהרשות השופטת תעצור את ההתעללות, גם אנחנו נעצור".

פינדרוס הוסיף, "הרי גם אתם בארה"ב הייתם מזדעזעים אם יועץ משפטי שמינה הנשיא לשעבר טראמפ, יקבע אם לנשיא ביידן יש את הכשירות לכהן כנשיא. זה מה שקורה כרגע בישראל. יועצת משפטית שמינה שר המשפטים גדעון סער כותבת חוות דעת על הכשירות של נתניהו לכהן כראש הממשלה, לבקשת ביהמ"ש בעקבות עתירה בנושא. הייתה כאן הכרעה ציבורית אחרי 5 מערכות בחירות והם אפילו לא חושבים לעצור ולמשוך את ידיהם מלעסוק בנידון".

לשאלת חברי הפדרציות אם יש פתרון, השיב: "המפגינים נחלקים לשלוש קבוצות. קבוצה אחת מוטרדת מזכויות אדם ומכוח לא מרוסן של הממשלה ואיתם גם אנחנו מזדהים. קבוצה שניה לא מתעניינת באיזון רשויות השלטון, אלא רוצה רק לא ביבי. אין לי איך לעזור להם כשהעם אמר את דברו. קבוצה שלישית, לא מוטרדת מהדמוקרטיה, אלא מהדמוגרפיה. מה אתם רוצים שאעשה? אסגור את חדרי הלידה?!".

 



0 תגובות